Werkwijze

Als u de eerste keer komt in de praktijk, wordt u zo mogelijk door de tandarts gezien. Deze bekijkt de gegevens van uw vorige tandarts (indien aanwezig), neemt een medische vragenlijst met u door en bespreekt uw klachten en wensen. Hierna wordt een afspraak voor de gebitscontrole gemaakt met  eventueel röntgenfoto’s. Aan de hand van al deze informatie stelt de tandarts een behandelplan voor u op en wordt dit besproken. Daarna worden er vervolgafspraken gemaakt voor de behandelingen die gaan plaatsvinden. Ook als er geen verdere behandelingen hoeven te gebeuren wordt er wel direct een afspraak gemaakt voor de halfjaarlijkse controle. Op deze manier voorkomen we dat u vergeet ons te bellen na een half jaar. (en eventuele gaatjes die er na een half jaar zitten onnodig groter worden).

Als extra service, wanneer uw emailadres bij ons bekend, is sturen wij u een week voor uw afspraak een email als reminder met datum en tijd van uw afspraak! U kunt hieraan geen rechten ontlenen. Verder hebben we op deze manier zo min mogelijk telefoonverkeer, waardoor wij ons vooral bezig kunnen houden met het behandelen van patiënten.

De halfjaarlijkse controles worden mogelijk ook bij de klinisch-assistentes gepland. Zij doen dan de controle, verwijderen tandsteen en verzorgen eventueel de foto’s. De tandarts beoordeelt altijd uw foto’s. Bij twijfel over de tandheelkundige of medische situatie wordt de tandarts altijd geraadpleegd.  Voor een eventuele behandeling zal een vervolg afspraak gemaakt moeten worden.

Huisregels

  • U dient bij elk bezoek  een geldig verzekeringsbewijs  en een geldig legitimatiebewijs te kunnen overleggen.
  • Wij verzoeken u zich bij elk bezoek aan onze praktijk eerst te melden aan de balie, voordat u plaats neemt in de wachtkamer.
  • Indien een afspraak niet of niet tijdig (uiterlijk 24 uur) tevoren is afgezegd, dan zijn wij gerechtigd u de vrij gevallen tijd in rekening te brengen. Deze is afhankelijk van de gereserveerde tijd.